Wednesday, 21 November 2012

6 Key Points for a good IT management job

I've been working with IT management jobs for more than 5 years. I wanna share with you 6 key points which will make your job more fruitful. That is: Job Description, Diversity, Inspiration/Motivation, Rational Schedule, End-to-end Approach and Pecking Order.


1)   Job Description: Clearly-defined Job Description is the key. Develop well-defined standards and clear evaluation criteria in the first place, or as early as possible so employees can gauge their success and we don’t have to remedy the situation at some point in the future.

2)    Diversity: Value diversity in the team. Someone might not smart but work hard, then it has compensations. Think about giving detailed tasks to people who are big-picture oriented or assigned jobs that required toughness to people who are essentially very harmonious in nature. Either way doesn't work. So build on strengths, and to compensate for weaknesses. It’s a trade-off in the team. Remember: “The whole is greater than the sum of its parts”.

3)    Inspiration/Motivation: Inspire team members to grow their skills and develop on the team. Annually, each team member is forced to learn something new and share with others (seminar, forum...). Lack of training kills productivity in the long run.

4)    Rational Schedule: Ensure appropriate schedule for different teams and persons. Tightening schedule kills the creativity and quality in the long run. But loosen schedule causes diminishing focus. Has a balanced development process; are not too gentle or too hasty in software making process. In short, keep in minds 2 important laws:
  • Parkinson's Law: Work expands so as to fill the time available for its completion. (Công việc lúc nào cũng phình ra để lấp đầy thời gian cho phép)
  • Pareto law 80 20 principle.
5)    End-to-end Approach: The work speed, productivity is pretty much same no matter it is just the right begining of project life cycle or going down to the wire (không có giới hạn khoảng cách giữa các điểm khác nhau. Tốc độ làm việc, hiệu quả đều giống nhau cho dù đó là thời điểm bắt đầu hay cuối dự án). The key thing in this approach is "Bring development processes closer to the customers". Have the customer actively participate in the design and offer feedback throughout the development process. This allows both the team and customer to better align their expectations and needs.

6)    Pecking Order: Exercising authority in the team is a indispensable measure to minimize negative conflict and make sure that “running scared” is a good thing to steer the team on the right track.

2 comments:

  1. Làm ơn có thể giải thích thêm về "Pecking Order" là gì được không? Có nghĩa là cần quản lý đội nhóm chặt chẽ và có trật tự hơn thì mới thành công?

    ReplyDelete
  2. Pecking Order dịch ra tiếng V là hệ thống thứ bậc trong 1 tổ chức, nhóm... Nhưng thứ bậc cần phải gắn với 1 cái gì đó đại loại như quyền lực (dù là cứng hay mềm) để có thể kiểm soát tổ chức được tốt nhất. Pecking Order phải được áp dụng sao cho mỗi thành viên nhận rõ nhất trách nhiệm của mình và phát huy hết được các thế mạnh của mình. Bạn sẽ không thể ép một Senior Developer hay một Tech Support làm việc theo deadline quá chặt chẽ. Bạn cũng không thể ép một người thiên về chăm chỉ (fix bug chẳng hạn) làm một công việc sáng tạo. Tương tự như vậy, không thể nới lỏng cho một người làm việc thiên về thời gian bỏ ra hơn là tập trung vào kết quả đạt được. Quyền lực phải được áp đặt tùy từng thời điểm, và tùy từng cá nhân...Nói chung là áp dụng tùy nơi tùy chỗ, tránh tùy tiện theo kiểu "một cỡ cho tất cả" (one size fits all).

    ReplyDelete